W Watersnoodmuseum
Ontdek het Watersnoodmuseum!

Watersnoodmuseum!

Zaterdag 18 mei gaat Zo Hoort Het naar het Watersnoodmuseum! 🌊
Ga mee met Stichting Zo Hoort Het op 18 mei en ontdek het Watersnoodmuseum!

Laat je meeslepen door een boeiende rondleiding en leer alles over de indrukwekkende geschiedenis van de watersnoodramp. Het Watersnoodmuseum is gevestigd in de vier caissons, in Ouwerkerk - Zeeland, die gebruikt zijn voor de sluiting van het laatste stroomgat. Als je het museum binnenloopt, stap je in de geschiedenis van het water van '53 tot nu. Wij gaan ontdekken wat het museum ons over water en het belang van waterveiligheid vertelt. De rondleiding duurt ongeveer twee uur. Na afloop kunnen we gezellig na te praten onder het genot van een verfrissend drankje. 🥂 Kosten: € 10,- per volwassene, maar als je een museumkaart, Rotterdampas, Vriendenloterij VIP-KAART hebt of donateur of vriend van het museum bent is de entree gratis! Voor kinderen tot 12 jaar geldt €7 entree.

De rondleiding start om 14.00 uur, dus het is heel fijn als je er om 13.45 uur bent.

Toegankelijkheid van het museum:

• Het museum is goed toegankelijk voor rolstoelen. Het museum heeft drie rolstoelen en een rollator beschikbaar (reserveren is wenselijk).
  • Geleidehonden en hulphonden zijn toegestaan.
  • Andere honden zijn enkel toegestaan in de hondenbuggy van het Watersnoodmuseum*